mandag 3. august 2009

En dag i fjellet




Idag var de egentlig meningen at vi skulle hjem fra hytta, men skal nå være her til i morgen. Vi våknet opp til utrolig bra vær, og det var en hyggelig overraskelse for hverken Ole elle jeg hadde fått med oss at det skulle bli bra vær i dag. Enda jeg så værmeldingen i går kveld. Så i dag har jeg, Ole og Philip vært ute på tur (Sophia befinner seg i tyrkia)
Jeg tror vi var borte i 4 timer. Men det gikk jo ikke så fort da pga Philip, men jeg må få rose han. Han var så flink til å gå, og det er helt utrolig hvordan litt motivasjon på veien hjelper på humøret. Og et glad barn på tur, er en glad mor på tur.
Vi kjørte et lite stykke innover skogen og begynte å gå derfra. Philip fikk lov til å sitte på fanget til far og styre. Han er ganske flink faktisk. Svinger og holder på, litt vanskelig å holde konsentrasjonen, men nå er det heller ikke han som skal kjøre da. Tross alt bare 4 år :o)
På turen var jeg og Philip så flinke til å plukke blåbær, tror det ble 5 dl. Så i kveld har vi bakt brownies, og servert det med krem og blåbær! Nam nam.. Det var skikkelig snadder.

I kveld oppdaget vi 6 kuer som sto i hagen å spiste gress. Sauen er vi jo blitt godt vant med her oppe, men kuene har vi kun hørt snakk om. yepa var helt vill, og hadde hun fått lov så tror jeg hun hadde hoppet ut av vinduet og begynt å jage dem. Måtte faktisk holde henne fast.

Nå sover gutta, han eldste på sofaen og han yngste i senga, og det er vel på tide at jeg snart tar kvelden jeg og :o) God natt

Ingen kommentarer: